Ishockeyanalys ur politiskt perspektiv.

Jag sitter och tittar på Håve vs Liinköping.
Inte för att jag bryr mig om vem som vinner, och inte för att det är särkilt roligt.
Nä, jag tittar mest för att alla killar i klassen pratar om matcherna. Hela tiden.
Så för att hänga med liksom..

Hur som helst. Jag kommer på mig själv med att tänka på allting annat än resultatet.
Jag sitter och funderar på spelarlönerna. Vem tjänar egentligen mest?
Jag sitter och funderar på reklamen. Varför filmas reklam av Falcon oftast? Är det uttänkt?
Jag sitter och funderar på arbetsvilkoren. Finns det regler för hur många minuter man får arbeta utan rast?
Jag sitter och funderar på invandrarpolitiken. Får man ha otal spelare från utlandet?

Ja, kort och gott, jag funderar på allting annat som inte rör resultatet.
Invandrarpolitik är ju viktigare, tänker jag.
Ett resultat är ju bara siffror, det spelar väl ingen roll.


Nä, som den kommunistjävel jag tydligen är, hoppas jag att Håve vinner ikväll.
Linköping vann förra gången, och för att det ska vara rättvist så ska alla vinna lika mycket!

Annars tänker jag inte vara med.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Låt mig säga. jag småler mig igenom detta inlägg :)

2008-04-10 @ 21:51:41
URL: http://gungfly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0