Om Stand-up (for your rights)

Jag sitter framför youtube och kikar på stand-up-klipp.
Och, Nej, det är inte det enda jag har gjort idag.
Det är lätt att tro kanske, mina dagar är nämligen ganska meningslösa.
Men idag var det fint väder, så jag har faktiskt varit ute, en stund.

Men nu sitter jag framför datorn, dricker kaffe och äter glass. Lidl-glass.

Och i detta nu konstaterar jag att Stand-up-comedy, som det heter, kan vara fruktansvärt roligt.
Jag har annars ganska svårt för humor.
Alltså komersiell tv-humor, likt Parlamentet och American Pie.
(Inte för att jag har sett det sistnämnda, men jag antar att det är tråkigt. Och man får anta.)

Men stand-up är ta mig fan finkulturellt. Det är humor.

Nu har jag ju visserligen lika mycket erfarenhet av stand-up
som kineser har av bra arbetsförhållanden.
Men ändå.
Jag tycker att det är roligt, de facto.

Sen kanske jag ändrar mig om jag faktiskt går och tittar på lite,
och märker att 90% består av underlivsskämt.
Men det är en annan sak.
För nu, framför datorn, nu skrattar jag.


Kommentarer
Postat av: Sofia

svar: Äntligen! Trodde jag var ensam i universum att tycka det.

2008-04-19 @ 23:49:40
URL: http://combatbaby.blogg.se
Postat av: jonas

http://youtube.com/watch?v=IW9lgWUkm50&feature=related
kolla den, det tycker jag är humor så säg vad du vill

2008-04-21 @ 19:25:23
Postat av: Catrin

Du gillar uttrycket de facto..
Har jag märkt.

2008-05-01 @ 15:24:27
URL: http://xenobia.blogg.se/catrinsnyablogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0