Reinfeldt i Kina.

En liten nyhetsuppdatering:

Reinfeldt har anlänt till Kina.
Först har han tittat runt lite på kinesiska muren och haft allmänt trevligt.
Kanske druckit lite te, plockat ris, fängslat några demostranter eller så.
Han kanske även har hunnit med att köpa några rolex-kopior, vad vet jag?

Men nu ska han i alla fall även ta upp miljöproblem och mänskliga rättigheter.
Och eftersom att Emil Jonsson fascineras lite av Kina väcks ju givetvis en del frågor inne i hans huvud.
(Huvudet som f.ö håller på att sprängas, likt en atombomb över Hiroshima.
Men sådana liknelser får man nog inte dra.)

Ja, dels varför Reinfeldt inte tog tåg istället för privat-jet?
Om han nu tar miljöfrågorna på så stort allvar.
Men kanske framför allt om han kan det kinesiska språket!?

Det känns som att det är grundkriteriet för att en resa till Kina ska vara lönsam.
Eller har han tänkt att använda sig av någon kinesisk tolk?
Det känns ju ungefär lika objektivt som Expressen..


Dagens Einstein:
"Världen är inte farlig på grund av de som gör skada,
utan på grund av de som ser det utan att ingripa."

Tack och godnatt.


Kommentarer
Postat av: Filosofia

svar: man skulle kunna tro att jag jobbar på astrid lindgrens värld, men det gör jag inte :)

ledsen för det tråkiga inlägget. Gillar texten. Däremot är ett nytt inlägg uppe nu, enjoy!

och jag tkr vi spionerar på Reinfeldt, så kansek vi kommer på honom med fejk-kinesiska.

2008-04-13 @ 23:22:14
URL: http://filosofiasblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0