Idag är det 27:e augusti - Rolfs namnsdag.

Som de mogna människor ni är, kära läsare, hoppas jag att ni har insett det här med att valfriheten alltid inskränker i jämlikheten. Det vill säga det att mitt val alltid även är ett val åt min medmänniska. Om jag väljer att åka bil till skolan varje dag, är det ju inte bara mig som växthuseffekten drabbar. Den drabbar ju även både Bert Karlsson och Carola.

Och om jag väljer att skriva om vilken hemsk dröm jag hade igår, så kanske även du som läsare kommer att ligga sömnlös över det.

Jag hoppas ni är införstådda med det här.

Och jag hoppas att ni är införstådda med att det är just därför det alltid är så viktigt att välja rätt.


Nu blir det lite väl mycket moralpredikan här, märker jag, det var inte riktigt meningen. Jag tänkte egentligen mest skriva att det är skönt att man kan välja om man vill se livet som positivt eller negativt. Att man själv får äran att välja om glaset är halvfullt eller halvtomt.

Igår var mitt glas halvfullt, då jag valde att gå ut i kortbyxor trots att termometern visade 11 C'. Hade min Stenmarkskalender visat månaden mars, hade jag antagligen haft både långbyxor och vinterjacka.


Det var egentligen bara det jag vill skriva.


Nu ska jag laga mat. Jag har investerat i en burk pesto, för jag tänker att bara man har pesto så kan vad som helst hända.
Puss


Kommentarer
Postat av: JB

Hej



Svara på dagens (jävla) fråga



http://vastertorp.blogg.se/2008/august/dagens-fraga-2.html



Tack för din medverkan



Mvh



JB

2008-08-06 @ 14:37:26
URL: http://www.modebloggarsuger.just.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0