Om Facebook.

Det här med Facebook är roligt.
Jag tror att året kan ha varit 2006, när media fullkomligt svämmade över med facebookpropaganda. Varenda nyhet handlade om facebook. Aftonbladet hade löp i stil med SÅ FÅR DU MÅNGA VÄNNER PÅ FACEBOOK och HÄR ÄR FACEBOOK'S SENASTE NYHETER. Och sånt där som de brukar ha.
Vanlig media hade också drabbats av facebookshysteri. Istället för att helt ägna sig åt ointressanta kvällstidningsnyheter, stoppade man in facebookpropaganda även i riktiga nyheter. När alliansen hade vunnit valet, avslutade man varje artikel i stil med: Facebookgruppen Heja Reinfeldt tror att det kommer bli en bra mandatsperiod. Ungefär. I varenda nyhet refererade man till facebookgrupper.
Det var någon gång då jag bestämde mig för att Våga Vägra Facebook.

Nu två och ett halvt år senare har facebookhysterin lagt sig. Kanske på en parkbänk. Men nu som först har det kommit till min stad, nu har alla här skaffat facebook. Det är tycker jag är roligt. Och eftersom att jag inte längre stör mig på facebook - då det inte skrivs om det varje dag - så tänkte jag bli medlem. För att känna gemenskapen liksom.

Men än har jag inte kommit så långt. Istället blev jag medlem på myspace, för jag tycker det är lite häftigare.

Så nu har jag sagt det. Nu ska jag dricka lite mer glögg.
Tack och godnatt, far åt helvete och puss.

Kommentarer
Postat av: lud

du har i vart fall inte missat nåt stort.

2008-12-29 @ 03:12:26
Postat av: Anonym

nåt jag har missat är dock vad som menas med det här "trackback" här under. är det någonting du har koll på?

2008-12-29 @ 03:14:35
Postat av: Emil

Jag funderade över det senast igår faktiskt, men jag har ingen aning.

Vi får höra med vår vän Wikipedia, och se vad hon säger.

2008-12-29 @ 20:22:21
Postat av: ludvig

jag förstod inte riktigt.

2008-12-29 @ 22:58:02
Postat av: johannes

jag gillar inte resonemanget.



ta avstånd från allt populärt? om ett halvår är det okej att lyssna på glasvegas?

2008-12-30 @ 22:26:39
Postat av: Emil

Tänk vad roligt att du signerar med hela ditt namn, Johannes!

Men Jag förstår inte hur du tolkar resonemanget (fult ord). För nej, inte ta avstånd från allt populärt. Ta avstånd från saker som jag stör mig på. Det är en viss skillnad.



Och Glasvegas har jag ju, som du kanske känner till, inte orkat ge någon chans ännu. Trots att det regnat lovord över dem. Det är för att de verkar så himla tråkiga, och för att det finns så mycket annat bra att lyssna på. Fanfarlo hos Psl var skönt till exempel. Men det vet väl du. Förresten är den psl-videon det enda jga har sett av glasvegas. Så jag kanske ska ta och införskaffa mig plattan någon dag. Framåt sommaren då det blir rea alltså. Ännu har jag inte riktigt råd. Klart jag har om jag vill i och för sig, men det vill jag ju inte.

Vilket trevligt svar det blev ändå. Långt och bra. Nu får du ju något att läsa i alla fall. Kan ju vara kul att ha något att göra.

Jag tror att jag ska krypa till sängs nu. Ska podda (så får man knapp säga, det var larvigt, men ändå lite charmigt, så jag säger det) Pang Prego-Josefin. Hon är min nya idol. Synd att hon inte är så snygg som hon låter. I och för sig låter hon ju inte så snygg, utan mest charmigt söt, men det är hon inte heller.



Så.

Det här får räknas som dagens blogginlägg. För jag vet ju att ni läser kommentare också. Det är ju nämligen minst lika intressant som att läsa själva inläggen. Åtminstone om du frågar mig.



Godnatt alla små barn.

2008-12-31 @ 00:34:00
Postat av: Emil

Och sen måste jag ju svara Ludvig också. Jag vet ju att du också gillar Glasvegas nämligen. Det är fult namn i alla fall, det måste ni erkänna.



Men det verkar som att Trackback innebär att om du länkar till det här inlägget från din blogg, så kommer din bloggadress ligga här under sen. Tror jag. Testa!

2008-12-31 @ 00:39:42
Postat av: ludvig

intressant skit, det där med trackback.men fortfarande, varför ska du KÖPA den? hur tänker du där?

2008-12-31 @ 03:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0