Från möss hörs det aldrig någonting.

Fan, gott folk (ja, man låter häftig om man svär), det gick halvbra med mina jultraditioner. Sunes jul visade sig vara mycket tråkigare än vad jag mindes det, så jag gav upp efter första avsnittet. Och det var mycket svårt att hålla sig vaken hela natten till julafton. Jag somnade, och har nu bara sett en timme av Fanny och Alexander. Det är väl tre kvar, som jag har tänkt att ta igen någon vacker dag.
Nu sitter jag istället här och strängar om min gitarr. Den har varit ospelad det senaste halvåret, mest för att jag inte har orkat köpa nya strängar. Ni vet hur det är, men det är mycket roligare att gnola på Edwall utan gitarr: "Kvitt kvitt säger alla fåglar små, när dom hoppar på sina grenar. Och grisen han grymtar och går på, för att uttrycka vad han menar."
Dessutom är ju jag så politisk korrekt att jag ser gitarren som en symbol för patriarkatets förtryck.
Annars var julafton ganska fin, trots att jag missade ovan nämnda traditioner och dessutom Kalle Anka, men jag har konstaterat att det kan kvitta. Det är ju nämligen jättetråkigt, så jag tittade istället på Kan du vissla Johanna, och kände igen mig i hur förbaskat svårt det är att vissla.

Men jag tänker inte skriva mer om min julafton, dels för att det känns så uppenbart, men mest för att det är svårt att skriva och stränga om gitarrer samtidigt. Man får prioritera.
Över och ut, som man säger.

Kommentarer
Postat av: amanda och amanda

Hej Emil Jonsson.



Vi är för sena med att önska en god jul, men vi får väl önska en god fortsättning. Du får gärna komma på vårat nyårspartaj, Ragnar will be there!



/ popdjuren

2008-12-25 @ 17:57:47
Postat av: emil

Om nyårspartyt är inom gångavstånd, kan du boka in mig! Om inte, får vi nog avvakta ett tag. Ni kanske vill komma och hämta mig?



tillsammans är man mindre ensam. jag vill också vara två. två emil som bloggar.

2008-12-26 @ 02:36:25
Postat av: medeltidsamanda

vi hade gärna kommit och hämtat dig, men det är svårt, och som tur är finns det ju kollektivtrafik.

det vore väldigt fint om du ville besöka vår stad, kvällen till ära firas även amandas 18e födelsedag, förstår du.

bo kan man göra om man vill, både i koftor och hus.

hejhej

/medeltiden

2008-12-26 @ 12:11:53
Postat av: ludvig

du missade något, vill jag lova. ta bara en titt på det här: http://www.youtube.com/watch?v=mOEkF62Kqo8

2008-12-26 @ 15:16:46
Postat av: aaaaa.

du kan få en egen inbjudan, så här såg den ut;

hej alla bjudna!



du är en av de inbjudna till mitt 18-års/nyårspartaj som hör och häpna, äger rum den trettioförsta dagen i december. vi kommer bli en ganska rejäl skara ungdomar, och inte kan jag stå för all föda inte, så jag tänkte SÅ HÄR;



den som vill och kan, tar med sig det den vill och kan. annars lär kvällen sluta på subway och det vill vi ju inte (jo, en, och det är bara amanda pettersson men henne skiter väl vi andra vettiga i)





så känner du att du har någon halv gammal chipspåse som ligger och skräpar, tveka inte att ta med den till mig! jag tenderar nämligen att bli väldigt hungrig under vinterhalvåret. själv kommer jag stå för rusfri dryck, men vad ni tar med er, är ju upp till er. förstår ni väl ändå. jag tänkte att tillställningen pågår från ungefär 18:00 till så länge vi orkar, men tidpunkten att droppa in på är helt valfri. hoppas jag inte skrämt upp dig för mycket, och att du vill och kan komma. glöm inte att det är JAG som bestämmer musiken den här kvällen så kom inte och önska aqua och håll på.



DEN SOM TAR MED PRESENT DÖDAR JAG.



kram





syns väl att det är en versalslös människa som skrivit den, men jag är nöjd ändå. ska man ha kalas får man ta i lite, speciellt eftersom det antagligen är både första och sista gången för min del.

2008-12-27 @ 13:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0