Om den moderna, aningen paradoxala, kvinnan samt lite allmänt om det här med att blogga.

Jaa, gott folk. Det ser inte bättre ut än att detta blir sista inlägget på ett tag. Förhoppningsvis på över två veckor, om allt går som det ska. Om bara J kunde svara i telefonen.

Över två veckor, det är ungefär så ofta som Ludvig brukar skriva, så klandra mig inte.

Egentligen är det inget fel med det.

Jag har nämligen gått och konstaterat att var människas blogg fungerar som en spegelbild av personen i verklighet. Bloggen speglar nämligen precis motsatsen av människan.

Är det hektiskt med inlägg på bloggen, händer det inte särkilt mycket i ens riktiga liv. Är bloggen tråkig, har man själv ganska roligt och vice versa. 

Utgå nu bara inte från denna blogg, och dra några förhastade slutsatser om mig som människa. Det finns ju givetvis ett undantag som bekräftar regeln. Det gör det alltid.

Och kanske är jag ett sådant, ett undantag alltså. Kanske inte.

Blondinbella är det definitivt. Eller inte undantag direkt kanske, hon ingår egentligen inte i dessa bloggregler, då hennes blogg inte alls är någon blogg längre utan en vara. Blondinbella är hennes varumärke, och hon tjänar storkovan på att tipsa alla oss vanliga dödliga människor om svindyra läppglans, som vi inte alls har råd att köpa. Sen sitter vi där framför burken och åmar oss över att inte vi kan vara sådär snygga och slanka.

Det är det som är meningen med propaganda, eller marknadsföring som det så fint kallas. De ska få oss att känna oss så underlägsna som möjligt. En underordnad kund är den bästa. Givetvis.


Nu låter det kanske som om jag har någonting emot denne Blondinbella. Det är lite förvrängt egentligen.

Faktum är att jag brukar bli lite smått irriterad när folk kritiserar henne. Man håller sig aldrig till fakta, utan slänger kort och gott ur sig att hon är dum i huvudet, och gör sig lustig över hennes iq.

Hon är jävligt smart, ska jag säga er. Hon bygger upp ett varumärke, och gör det dessutom väldigt bra.

Sen får man gärna kritisera henne för hennes moral, och hennes politiska ställningstagande. Det får man nämligen göra med alla som är aktiva inom moderata ungdomsförbundet.

Problemet är att folk kritiserar henne just för att vi män har så jävla svårt att se en framgångsrik kvinna. En kvinna som faktiskt arbetar kopiöst, tar ställning i politiska frågor och dessutom tjänar mer pengar än de flesta under 25.

Tyvärr bryter det för mycket mot vår syn på kvinnan. Vi vill helst se den där klassiska mamman, som står i köket och rullar köttbullar. Eller varför inte den där utvikningsbruden som slavar under mannens piska, utan att ta några som helst diskussioner.

Vad som helst som hjälper oss att bevara patriarkatet.

Tack för kaffet.


Kommentarer
Postat av: ludvig

du, nu ska jag gå o räkna ett snitt på antalet inlägg/vecka, sådeså. 0,5 kan det inte vara.



och varför skriver du "vi" i sista delen av inlägget?



som avslutning ska sägas att att jag pga min låga blogginläggsfrekvens skulle ha väldigt mycket för mig nog ändå inte stämmer, jag sitter mest hela dagarna i min säng/en altan om vädret tillåter och läser en massa bloggar och 1000apor. these sweet summer days.

2008-07-18 @ 19:44:17
URL: http://simpletwistoffate.blogg.se/
Postat av: ludvig

1,75 inlägg i veckan den senaste månaden. sådeså.

2008-07-18 @ 19:48:25
URL: http://simpletwistoffate.blogg.se/
Postat av: johannes

fast jag tror faktiskt inte att hon är så duktig på affärer. jag menar, hon har ett företag med anställda ekonomer som hjälper henne med bloggen. till och med jag skulle kunna tjäna storkovan på att blogga om ingenting med sådan hjälp. ett hektiskt liv skulle jag få på köpet. hennes anställda däremot, de vet hur man tjänar pengar. det är de som är "hjältarna".



vi tar det på emmaboda istället så ska jag förklara för dig hur jag känner.



marx är död, länge leve marxismen

2008-07-20 @ 21:55:46
Postat av: Filosofia

Fast jag tror hon har folk som gör det åt henne. Bygger upp Blondinbella som ett varumärke.

2008-07-22 @ 14:04:35
URL: http://filosofiasblogg.blogg.se/
Postat av: amalia

nu kom det här inlägget jag har gått och väntat på... Bra skrivet!

2008-07-24 @ 18:35:42
URL: http://amaliadenfarliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0