Censurerat skitsnack.

För er ovetande, tänkte jag presentera det roliga faktum att vi har en statlig myndighet för filmcensur - Statens biografbyrå. Dess uppgift är ganska enkel, att titta på biofilmer innan de kommer ut på bio, och sedan besluta om de ska få visas som de är, eller om de ska censureas.
I tryckfrihetens Sverige har vi givetivs inte censurerat någon film på x antal år.
Men myndigheten finns kvar, och jag kan tänka mig att det vore ett skönt jobb att titta på film hela dagarna. Speciellt med tanke på att man får se filmerna innan de kommer ut på marknaden.
Det kanske kan vara något för en kulturarbetare.

Men Sverige är i dessa dagar inte bara tryckfrihetens Sverige, utan även Moderaternas Sverige. 
Då det reas ut på våra allmäna egendomar, kan jag tipsa om att slå till när det är Statens biografbyrå som står på tur. Det tar antagligen inte sådär värst lång tid, ni vet att snabb försäljning ger snabba pengar.
Ja, så det säljs snart.
Och Köp då, ni som har pengar! Slå till för guds skull, det kan väl vara roligt att äga.

Personligen ska jag invänta Polisens utförsäljning.
Då är man hemma sen. Diktator mitt i världens mest demokratiska land.
Jag längtar..

Kommentarer
Postat av: Agnes

du tog bort det andra, jag tyckte det var vackert. Inte som det brukar.

2008-05-07 @ 21:16:21
URL: http://agneshedbor.blogspot.com
Postat av: Sofia

Gud vad jag tycker om att du gör allt ironisk. Det ger så härliga perspektiv på saker och ting.

2008-05-07 @ 22:17:55
URL: http://combatbaby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0