Emil levererar stenhårda låttips. Typ Iron Maiden.

Det är bra med blogg. En sån där bra-att-ha-sak.
Man behöver inte alltid skriva om mord, a-kassa och sånt där seriöst trams.
Inte på söndagar exempelvis.
På söndagar, speciellt denna söndag, kan man skriva en liten lista med låttips.

Det är ju nämligen sånt som varje bloggläsare drömmer om.
Ni anar inte vad jag brukar längtar efter filosofias låttips.
Det är ungefär lika intressant som mina strumpor.

Vilka i och för sig är jävligt intressanta.
Så:

Bostadsansökan - Laleh
Munspelslåt - Björn Olsson
Sommarvisa - Allan Edwall
Morgon mellan fjällen - Nils Landgren & Esbjörn Svensson
Med ögon känsliga för grönt - Nina Ramsby & Martin Hederos


Ja, med dessa tips slår jag ett slag för den svenska visskatten.
En av få skatter som finns kvar efter alliansens framfart. 

Kommentarer
Postat av: ludvig

förbud att ge låttips utan länk!

2008-05-12 @ 18:58:00
URL: http://simpletwistoffate.blogg.se
Postat av: filosofia

haha, ledsen emil :) men min musiksmak är bra!

2008-05-12 @ 20:26:07
URL: http://filosofiasblogg.blogg.se
Postat av: TooBlessed

"En av få skatter som finns kvar efter alliansens framfart."
Ska jag skratta eller gråta..?

2008-05-14 @ 19:28:04
URL: http://tooblessed.blogg.se
Postat av: Emil

Svar TooBlessed:
Just åt den specifika meningen kan du skratta, då den inte är särkilt seriös i sig. Dock skall du inte skratta åt det underförstådda, att man ska passa sig för alliansen.
Speciellt ska inte DU skratta.
DU ska istället tänka om, och komma fram till att det är fruktansvärt egoistiskt att enbart tänka på sig själv och sina egna pengar.

Att folk poserar i björn borg-skor och rolexklockor, brukar jag vanligtvis inte kommentera. Bara titta lite snett på.
Men i ditt fall är det annorlunda, då du skriver att det är fel att leva på bidrag, att a-kassa inte borde existera osv. Att man får skylla sig själv.

Alla är inte uppväxta med att pappa betalar. Alla har inte ens någon pappa. Alla är inte, av diverse anledningar, kapabla till att arbeta, alla hittar inte arbete osv.
Kort och gott, alla har det inte lika lätt som du.
Och det får vi kanske leva med, men det gäller att man stöttar de som har det svårt.
Det är för mig en medmänsklig skylldighet. Det handlar om moral.

Hoppas att ni modebloggande antifeminister snart kan inse det!
Att vi bör ta hand om varandra.

Tack.

2008-05-15 @ 16:41:07
URL: http://Emilbloggar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0