Om fem ören och tre kronor.

Om man inte har vettigare saker för sig (vilket jag uppenbarligen inte har), kan man sitta och fundera på Windows.

Och inte bara det där om varför Paint inte har uppdaterats sen medeltiden, utan även varför knappen Avsluta Windows ligger där den gör - under Start-Menyn.


Men det finns säkert en logisk tanke bakom. Det gör det för det mesta.


Med vissa undantag för modebloggar, nazipropaganda och ishockey då.

Där är logiken lika osynlig som Fredrik Reinfeldt.

Jag hatar nämligen hockey.

Jag kan acceptera att det är jättetråkigt, och jag kan acceptera att man inte ser pucken.
Men när de sänder hockey-extra när jag ska lyssna på Karlavagen, då har det fan gått för långt.
Speciellt med tanke på att matchen i fråga var Sverige-Danmark och Sverige ledde med 8-1 genom hela matchen. Ja, genom HELA matchen. Det var inte spännande för fem öre.
Ändå skulle det sändas, och kommentatorerna skulle reflektera hit och dit. Vem får spela i nästa match? Vem gör nästa mål? Och vem har knutit skridskorna för hårt? osv.


Det enda roliga med hockey, är att alla spelare kontrollerar bladet på klubban efter varje missat skott.
Men det missar man ju via radion.

Då är Hockey-VM så ointressant det kan bli.


Kommentarer
Postat av: lina

hej! hittade din blogg via marcus birro:s blogg.
du skriver om intressanta saker. håller med om det är väldigt störigt när idrott skall gå före allt annat både i radio och tv. ha det!

2008-05-16 @ 17:49:02
URL: http://livetenligtlina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0