Om ordkonst.

Jag söker febrilt igenom ordlistan på synonymer.se.
Jag söker efter ett ersättningsord till skoja.
Synonymer som skämta, lura, stoja och bluffa dyker upp.
Men inget faller mig riktigt i smaken.
Det är ju trots allt skillnad på att Skämta och att skoja. Det är skillnad på att Lura och att Skoja.
Ingen stor skillnad, men ändock en skillnad.

Jag har nämligen gått och konstaterat att Skoja är bland de fulare orden vi har i svenskan.
Det ligger inte bra i munnen. Det är som med Show.

Dessutom är det svårt att stava.
Man vill gärna ha det med två J, som i Skojja.
Men jag antar att det enbart är med Ett. Det heter ju trots altt Skoj.

---
Intressant inlägg det här, kanske ni tänker.
Gör det.
Jag är faktiskt inte så himla intressant.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

HAHA! Det här är ett av de få inlägg som faktikst ÄR intressant.
Jag menar vem bryr sig om klänningar från topshop och frukostgröt?

Tack för kommentaren förresten., Det var dagens bästa!

2008-05-23 @ 23:25:45
URL: http://rebcca.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0