Onödigt svammel, kan tyckas. Men då tycker man fel.

Jag läste om två unga damer från Norge.
De var så unga, och så norska, att man knappt kan föreställa sig.
Men om man gör ett försök, ja, då kan jag fortsätta historien.
Den väldigt korta historien. Den historien som går ut på att de har ansökt om kulturbidrag för sitt bloggande.
De påstod, precis som jag att de sysslade med kulturella livsgärningar.
För det är ju det man gör. Ni anar inte hur kulturell jag är.
Det är rödvin och lundell för hela slanten.

Ja, en av damerna hade 150 besökare per vecka på sin blogg.
Hon fick avslag.
Den andra också.

Ja, 150 läsare per vecka är ju faktiskt inte mycket att hänga i julgranen.
Om man inte gör det bokstavligt då, det hade sett roligt ut.

Aja, det jag ville får fram var att det faktiskt är en kulturgärning att blogga.
Och jag tycker att man har rätt till kulturbidrag.
Inte om man har 150 läsare per vecka då, men typ blondinbella.
Hon som har 200000 i veckan.
Då är man värd det, helt klart.

Om man nu inte valde att sälja sig till H&M vill säga..

Förresten ska jag skriva mer om blondinbella någon gång i framtiden.
När jag får tid.
Ni anar inte hur upptagen jag är. Det är helt sjukt.

Så, nu ska jag ändra status på msn-messenger.
UPPTAGEN.

Förresten skulle jag bjuda på en bild också.
Det är också en kulturgärning.





Och sen ska jag även passa på att publicera en liten lista.
En toplista över färg på sugrör.
3. Grön
2. Vit-blå
1. Röd

Alltid rött, alltid rätt!


Kommentarer
Postat av: ludvig

"Ett oberoende institut i Schweiz har kommit fram till att de som bloggar får bättre betyg, högre lön, längre helger, färre telefonförsäljarsamtal, en riktigt skön solbränna och mer fantasi."



stod i ett mail jag fick från mimersbrunn. kanske ligger nåt i't

2008-05-28 @ 23:43:47
URL: http://simpletwistoffate.blogg.se/
Postat av: amalia

ser fram emot inlägget om blondinbella...

2008-05-29 @ 23:22:07
URL: http://amaliadenfarliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0