Fackligt fiasko, för att citera någon tidning.

Som ni säkert vet, är vårdkonflikten nu över. Efter sex veckors strejk har man lyckats tvinga upp lönerna.
Med 0,5 procent.
Då är det ju klart att man har förtroende för facket.
0,5 procent är ju, trots allt, mer än ingenting alls.
Och tio tusen inställda operationer var det ju definitivt värt.
Och för att inte tala om de 6 miljoner kr per dag, som strejken faktiskt har kostat facket.

Jag tror att man borde använt mer våld.
Visat att man verkligen kämpar för högre lön.
   - Ge mig högre lön, annars dödar jag din son!
Eller åtminstone:
   - Kan du ge mig någon krona mer i lön, är du snäll?

Fast det är klart. Tänk om sjuksköterskor skulle få hög lön.
Alltså hög lön på riktigt.
De flesta är ju trots allt kvinnor.
De skulle ju ändå bara köpa smink och klackskor för pengarna.

Kommentarer
Postat av: Sofia

God, how I love the way you write. Vet att jag har sagt det förr, men jag kan inte sluta konstatera det. You just gotta love the irony..



svar: Haha jo, jag vet... Men det är ju alltid något!

2008-05-29 @ 21:11:00
URL: http://combatbaby.blogg.se/
Postat av: filosofia

Klart de ska har bättre löner!



Och tack Emil, jag vet att du har varit skeptisk till mina låttips innan ;P

2008-05-29 @ 21:52:53
URL: http://filosofiasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0