Sommarkrönika.

Jag ska skriva något vettigt någon gång, jag lovar. När jag får tid, hade jag kunnat säga, fast tid har jag, så jag menar självklart när jag får ork.

Det får jag säkerligen imorgon till eftermiddagskaffet.

Till den tiden är kommen, tänkte jag be er läsa detta. Det är en sommarkrönika skriven av Fredrik Westerlund, som han kallar sig. Antagligen är det även hans fullständiga namn, men man vet ju aldrig i pseudonymernas Sverige.

Om man blir mer intresserad av denne mystiske Fredrik, kan man läsa hans blogg. Den är både välskriven och intressant, men man måste se upp med hans ultraliberala tankegångar.

Det klarar ni nog, det gäller att utvecklas, och det gör man genom andra tankesätt.

 

Nu blir det mat och natt, säg.


Kommentarer
Postat av: ludvig

bra krönika, må jag säga. och på tal om att utvecklas genom andra tankesätt är detta verkligen bra material:



http://denforsta.blogg.se/2008/september/liberal-inte-jag.html#comment



fast framförallt är det roligt att skratta åt hur dumma de båda två egentligen är.

försök att hitta deras lilla debatt hoppandes mellan bloggarna.

2008-09-04 @ 00:25:41
URL: http://simpletwistoffate.blogg.se/
Postat av: Olof

Kul att någon anser sig ha rätten att avgöra huruvida jag är smart eller inte jag är.... (se ovan kommentar)



Jag är medveten om att det heter liberal. Men jag föredrar det gamla ordet liberalist då liberala är väl alla i nuvarande laget. Liberal är jag för att jag tror på många liberala lagförslag, men liberalist är jag inte.



Särbehandling kanske det är. Religion ska inte styra skolorna. Dessutom friskolor behöver inte vara segregerade. Det finns inget som förutsätter att bara för att en skola är fri så är den segregerad.



Till sist så konkurrens gynnar köparen skrev jag. Men inte i alla fall. Då köparen inte får den billigaste och bästa produkten är konsumenten missgynnad av konkurrensen. Dessutom är oligarki vanligt bland många branscher.

2008-09-04 @ 15:56:50
URL: http://denforsta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0