Om schack.

Vilken tråkig dag det här verkar vara. Jag funderar på att försöka lätta upp stämningen med lite schackande. Först och främst måste jag i sådant fall hitta någon som är villig att spela med mig. Är ni det, så hör av er!
Så länge tänker jag läsa allt om shack på wikipedia. Det är en jobbigt lång artikel, en sådan som en alltid blir irriterad över att den kommer upp när en slumpar.
Jag funderar på att radera allt utan inledningen "Shack är ett brädspel för två personer". Det räcker ju.

Om jag för övrigt ska briljera med min kunskap, ska jag dessutom tillägga ett envist rykte. Det lyder i stil med att en under den ryska revolutionen förbjöd folk att kalla kungen och drottningen vid dess rätta namn. All rojalism skulle skrotas, så även schackpjäserna.
Om ryktet är sant, förde revolutionen i alla fall med sig något positivt, det får en ge dem. Ryssarna.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Ursäkta dum fråga, men vad exakt är det positiva i att.. byta namn på schackpjäserna eller.. vad det nu är som menas?

2009-04-05 @ 20:30:16
URL: http://vaniillan.bloggproffs.se
Postat av: djur

hihi

2009-04-06 @ 17:06:11
Postat av: Emil

Emilia: Att en verkligen går hela vägen med att skrota autokratin. Kung och drottning går inte ihop med jämlikhet, då avskaffar en helt enkelt allt som benämns vid det.



(Nu gick det ju som bekant inte så bra i Ryssland, men det är en rolig idé med schackpjäserna i alla fall).

2009-04-06 @ 20:05:30
URL: http://emilbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0