Om att vara barn.

Orkar väl inte formulera mig heller, men jag har ett skämt som kretsar kring temat om att vara barn. Eftersom jag inte var vuxen menar jag.
För ni minns hur jobbiga alla ens kompisar var när de sa saker som "luften är fri" och "vi lever i ett fritt land". Allt för att hävda sin självständighet; det skulle påpekas att de minsann skulle få göra som de ville.

Efter denna information infinner sig givetvis frågan: Sa de såhär i Nordkorea också? Hävdade en även där att "det här är ett fritt land" för att få legitimitet att retas?
Jag har förstås inget svar, det är mer en retorisk fråga som kan användas som skämt. Men jag tänker mig möjligtvis att barnen i Nordkorea i sådant fall sa det ironiskt..; "jag får göra som jag vill, det här är ett fritt land".

Det är väl ett gött skämt för barn i Nordkorea? Det säger jag er nu: Sno nu det här skämtet, Nordkoreabarn! Det kan ni behöva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0