Om bibliotekspop och könsneutral språkproblematik.

Alla ni som följer Elenettes utveckling (säkerligen tre av er som läser i alla fall) vet att det nu för tiden anordnas bibliotekspop på stadsbiblioteket i Stockholm. Och säkerligen ett par av er andra också.
Idag när jag besökte Tranås stadsbibliotek upptäckte jag att Tranås nu ska ta efter detta härliga initiativ. Tisdagen den tionde stod det på affischen, om jag minns rätt. Och det gör jag ju såklart.

Jag vet inte riktigt vem som står bakom projektet, jag hoppas på Tranås kommun. Annars är det Ester Emanuelsson med flera, och det kan ju duga det också. Säg.
Nog om det. Roligt med storstadsfenomen i alla fall.
Ikväll blir det På spåret förhoppningsvis. Sedvanligt. Jag kanske bör plocka fram kartan och plugga in lite, så man kan briljera i soffan.

Så. Nu fick jag ihop ett inlägg till. Man får kämpa lite nu för tiden, jag tror det är då man bör lägga ned. Jag kan ju inte ens hålla mig till könsneutrala pronomen längre. Helvete.

För övrigt åker The Salmonellas kickade medlem till London i natt, står det att läsa på hens [blir det så?] Windows Live Messenger.

So long, flaggstång. Som det står i Bert-böckerna.

Kommentarer
Postat av: Lilla björn

Åh vad härligt med bibliotekspop! Inte för att jag brukar använda ordet "härligt", men ändå. Fast vad jag har förstått så kommer allting och alla de som bor i storstaden från Tranås. Märkligt. Hoppas att du fick briljera lite i soffan, herr Ådén är ju annars ganska allmänbildad.

2009-02-06 @ 21:16:52
URL: http://popdjur.blogg.se/
Postat av: Emil

Den rackarn skrapade ihop hela femton poäng. Det är bra.

Då var det svårt att briljera med mina fyra (varav tre var proggmusiken).

OTUR.



Hur gick det för dig?

2009-02-07 @ 14:11:17
Postat av: Lilla björn

Han sa 19! I hans version fick du i och för sig 7 poäng. Jag hörde även att du har fått ett körkort och att du är ganska fin när du kör bil. Grattis!

2009-02-07 @ 14:31:42
URL: http://popdjur.blogg.se/
Postat av: ludvig

och nästa och näst-nästa vecka är det dessutom filip och fredrik som vinner!

2009-02-08 @ 01:53:54
Postat av: johannes

det var 19.

2009-02-10 @ 17:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0