Dagens fråga.

Jag har alltid undrat vad som egentligen är skillnaden mellan varmkorv och grillkorv. Förutom att man kokar varmkorv, och steker alt. grillar grillkorv alltså.
Idag har jag i alla fall kunnat slå fast att det blir väldigt äckligt om man kokar grillkorv. Pappa testade. Och ni vet ju vilka genetiska könsroller vi har. Givetvis är det ju så att en x-kromosom innehåller gener lämpade för barnpassning och matlagning. Givetvis var det därför maten blev så äcklig. Givetvis.
Frågan kvarstår ju ändock; vad ääär egentligen skillnaden mellan varmkorv och grillkorv?
Man kan vinna ett läppglans.

Kommentarer
Postat av: amanda

jag har läst på massa nu, men kort sagt är grillkorv är en typ av varmkorv. men det vet väl du, som gillar wikipedia. mer skillnad än så verkar det inte vara, kanske att grillkorven brukar vara med kryddad. jag tycker det känns som att skinnet inte är riktigt likadant på varmkorv och grillkorv.

2009-01-08 @ 10:33:44
Postat av: Emil

Låt oss säga att korv-artikeln inte innehåller reell substans.

Någon skillnad är det ju, för det bör bli väldigt äckligt om man grillar varmkorv. Det känns, precis som du säger, att skinnet är avgörande.

Jag tror att vår kära Kung Calle har koll. Han kan ju det där med att göra korv.

2009-01-08 @ 17:42:27
Postat av: j.

det har helt klart med skinnet, samt formen, att göra.

2009-01-08 @ 19:18:01
Postat av: ludvig

men också, skulle jag tro, att det är en massa mer äckel i denniskorv, eller sk. grillkorv. läs bara på packetet så kommer du se en massa mjöl och potatisflingor och kanske rent av kobajs? i såna fall är det nog så, att man måste grilla bort äcklet helt enkelt.

2009-01-10 @ 00:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0