Rum 212.

Jag ska vara ärlig och erkänna att jag småler varenda gång jag läser meningen som en gerillarörelse emot cynismen. Det är så härligt stora ord för en privatblogg att det nästintill är parodistk. I synnerhet då jag långt ifrån alltid ägnar inläggen åt att bekämpa cynism. Antagligen är det mer undantag än regel.

Ändå tycker jag att orden har sin plats. Jag tror att det är viktigt att i alla fall markera var man står. För kanske kan enbart en sådan liten sak få någon att förstå gränsen mellan sarkasm och förnedring. Mellan underhållning och pennalism.

Jag tror att ord kan påverka.

Men möjligtvis bör de vackra orden bytas ut till någonting mer passande just för min blogg. Problemet är att min blogg inte har något tema, att jag inte ser bloggen som någonting annat än ett tidsfördriv. Det är synd, kan tyckas, för ibland känner jag att man bör ta vara på det offentliga rummet. Jag har ju läsare här, trots att jag inte försöker göra någonting för att locka hit dem. Och då är det ju väldigt dumt att låta bli att försöka påverka dem.

Kanske ska man göra en sådan enkel men ändå viktig sak som tidskriften ful gör; att plocka bort kön. Plocka bort den manliga normen. Ersätta hon och han med hen. Man med en.


hen sa si, och hen sa så

en tycker det blir bättre då

Men ett tag framöver får bloggen fortsätta vara spretig. Den får fortsätta bestå av vardagsfunderingar. Det är ju trots allt både charmigt, skönt och läsvärt.
Sen när skolan är slut, kanske jag börjar lobba queerfeminism. Vem vet.


Kommentarer
Postat av: amalia

Jag gillar din blogg.

2009-01-08 @ 21:13:09
URL: http://amaliadenfarliga.blogg.se/
Postat av: amalia

Jag gillar din blogg.

2009-01-08 @ 21:13:22
URL: http://amaliadenfarliga.blogg.se/
Postat av: Agnes

Du är fin. Det du skriver också.

Jag vet, för jag går in varje dag och om det inte finns något nytt inlägg, läser jag om massa gamla.

2009-01-08 @ 22:35:31
URL: http://agneshedbor.blogspot.com
Postat av: j.

alltså (det är gött att börja med alltså, då vet alla att en har något viktigt att säga. grejen är den att hen, det låter okej, men när en börjar använda en istället för man låter det så otroligt bondskt (inte james). "en ska väl ut och gödsla", ungefär.



och bondsk, det vill en ju inte låta.

2009-01-09 @ 17:04:44
Postat av: j.

dessutom gillar jag google-annonsen som just nu visas över: Få snyggare Bröst

Naturlig bröstförstoring Gå från A-kupa till B-kupa

www.activebust.net



Yes, alltså.

2009-01-09 @ 17:07:35
Postat av: Emil

Visst är det så att en låter väldigt bondskt.

Ordet bondskt ligger ju för övrigt halvbra i munnen.



Imorgon blir det en lista på fula ord; tryta är en lågoddsare, va?

2009-01-09 @ 18:59:46
Postat av: j.

fast bonnigt, det låter för bondskt.

2009-01-09 @ 20:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0