Allt för mycket text om Åsa-Nisse.

Säga vad en vill om Åsa-Nisse (exempelvis att det är väldigt billig halka på bananskals-humor), men en sak vill jag ändå ge henom: hen är så jävla queer.
Tilläggas ska kanske att jag inte känner till Åse-Nisse i person, och kanske även att handlingen i sig är väldigt antiqueer och kvinnoförnedrande. Men det är ju alla filmer så jag ser mellan fingrarna där.
Istället tänker jag på namnet. Åsa-Nisse. Det måste väl vara det optimala om en vill att män och kvinnor ska enas under samma kategori.

Det var ungefär vad som stod i min sms-utkorg.

När jag ändå wikikollar Åsa Nisse märker jag förresten att en nyinspelning är på gång, och väntas sändas runt julen 2009. Med Kjell Bergqvist och Robert Gustafsson. Se där!
Ganska roligt är att följande meningar står att läsa: "Handlingen är ännu okänd mer än att filmen ska utspela sig i modern tid" samt "Filmen är en nyinspelning från filmen med samma namn från 1949".
Om nu filmen är en nyinspelning av en tidigare film, kan väl handlingen inte vara så himla okänd?

Nu har jag skrivit massa tecken om Åsa-Nisse, trots att jag knappt vet vad/vem det är. Undra varför. Kan väl göra bättre saker en måndagskväll, kan jag tro. Men men. Nu ska jag leta upp lite mer om Åsa-Nisse, håll till godo.

Mer info om Åsa-Nisse: Filmen Åsa-Nisse flyger i luften (jättebra filmtitel) fick en vääääldigt kort recension bestående av endast två ord: "Far i frid". Var väl tre ord, om jag räknade rätt.Det bör jag väl ha gjort.
Jag diktade en liknande recension om hip hop-petter, men den minns jag inte nu. Too bad. Tror att jag ska sluta skriva nu, kan väl inte pressa ut mer om Åsa-Nisse. Kanske ska hyra en film och researcha lite.

På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0