Om GES.

Glenmark, Eriksson och Strömstedt känner ni alla till. Enligt wikipedia ingår de i en så kallad supertrio (observera att nästa gång jag varit på biblioteket kommer de att ingå i en "supertrio").
Hur som helst. Tur att de fick GES när de slumpmässigt slog ihop sina namn ändå. SEG hade varit misslyckat, om än mer adekvat.

Det var det. Hade väl kunnat spinna vidare på det här inlägget om jag hade orkat. Det gör jag inte. Förstås. Istället blir det ytterligare en bloggpaus då jag beger mig till stoooorstan imorgon. När jag kommer hem ska jag utveckla mina tankar kring Glenmark, Eriksson och Strömstedt. Det finns ju bara för mycket att skriva om dem. Exempelvis att Orups andra skiva kanske kunde ha fått ett bättre namn än Orup 2. Eller?

Kommentarer
Postat av: fia

oh! "dagens" GES (EMD) då?

De kunde väl döpt sig till DEM.

DEM! DEM! DEM! hör du det?



Men jag antar att man inte behöver vara smart när man är snygg! haha

2009-08-02 @ 22:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0