Grundkurs i informationssökning.

Jag tror att jag aktivt ska börja kritisera Google. Det är inte så himla fresh som alla säger. Alla människor i skolan verkar ju nämligen tro att en får reda på kunskap via google. Så är det inte.
Det enda som kommer fram när en googlar är ju massa modebloggar och länkar till wikipedia. Modebloggar är ingen källa värd namnet.

Så ett tips till alla er som sätter er vid datorn istället för att gå till biblioteket, när ni vill ha reda på något: GOOGLA INTE!
Och googla framför allt inte direkt på det ni vill ha reda på.
Alltså: Om du ska skriva ett arbete om björnar, sätt dig då inte och googla björn.
Tänk istället ett steg längre och googla Naturvårdsverket.

Förutsatt att du har förstått att en inte använder modeanna.devote.se som källa.
Amatörer!

Kommentarer
Postat av: amanda hon katt eller kanske honkatt

helt sant. jag hatar google. själv har jag fått söka på x antal bilder genom åren och aldrig finns det vanliga bilder, på vanliga saker, ur vanliga vinklar. google är dumma i huvudet.

2009-06-03 @ 23:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0