Vem är björn och vem är benny? (en bok av fredrik lindström och hasse pihl)

Sen ska jag förresten nämna att det är eu-val idag också. Pappa tror att jag ska rösta på Vänsterpartiet eftersom jag igår ägnade en eftermiddag åt att dela ut valsedlar för detta parti. Givetvis var det en ironisk handling.
I själva verket kommer jag att rösta på Feministiskt Initiativ och därför ska jag berätta hur ni kan göra samma sak. Antagligen finns det inte valsedlar för fi, men då tar ni bara en blank valsedel och skriver Feministiskt Initiativ på. Inte fi eller Gudrun Schyman utan Feministiskt Initiativ.

Folk verkar nämligen inte veta det här, men nu vet i alla fall ni som läser här. Bra va?

Björn eller Benny har lagt ut en miljon svenska kronor på att sprida det här budskapet. Alltså hur det går till att rösta på ett parti som saknar valsedlar.
Vem av dem som det är vet jag inte. Det är nog ingen som vet. En kan väl anta att Benny låter lite mer unisex än Björn, varför det troligtvis är den förstnämnde. Men vad vet jag; frågan i rubriken är ju svårare än kvantfysik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0