Om barn.

Nästa gång jag träffar ett barn ska jag kalla henom för barnslig. Kul va?

Kommentarer
Postat av: maria

kan man säga honne likagärna som henom? :D

2009-10-20 @ 13:25:42
URL: http://mariatskin.blogspot.com
Postat av: emil

det kan du väl, om folk förstår vad du menar. varken honne eller heonom är, vad jag vet, godkänt i saol. däremot används henom (till skillnad från honne) ganska ofta i queerfeministiska sammanhang.

men gör som du vill!



personligen föredrar jag egentligen att bara använda hen. tycker henom är oerhört fult och dessutom ganska onödigt. det försvårar ju bara språket.



jag hade faktiskt problem med att skriva det här inlägget, kommer jag ihåg. ville skriva "detta" men kom fram till att det är ganska elakt.



i övrigt förstår jag inte din bloggadress. mariatskin? kan en skriva så?

2009-10-20 @ 13:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0