Om brunkol.

Kalla mig ansvarslös, men jag kan inte låta bli att älska Greenpeaces senaste tokaktion. För att uppmärksamma Reinfeldt om miljöproblemen har de helt enkelt låtit dumpa 18 (!) ton brunkol utanför regeringskansliet. Spexigt!

En får vara glad över att aktionen trots allt är utförd av den ganska harmlösa organisationen Greenpeace. Jag är nämligen ganska säker på att jag hade älskat det även om den vore utförd av typ Folkfronten. Eller Folkpartiet. Eller Folksam. Eller Verklighetens Folk. Det hade förstås varit svårare att förklara för mina politiskt korrekta kurskamrater, även om det givetvis hade gått med lite vilja.

Som kuriosa till denna information kan nämnas att brunkol snarare låter som en rotfrukt än som kol. Att det hade varit ännu spexigare med vitkol kan vi alla slå fast.

Kommentarer
Postat av: lud

problemet mer greenpeace är att de är dumma i huvudet. de tänker inte längre än ett steg och jag undrar så hur miljövänligt det egentligen är att dumpa rotfrukter utanför regeringskansliet.

2009-10-29 @ 00:47:36
Postat av: Peter

Fantastiskt tilltag! Om de hela tiden vore så spexiga skulle jag genast bli medlem!

2009-11-01 @ 10:21:07
URL: http://www.popularpoesi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0