Om McDonalds och dess kryddor.



Efter ett kort konstaterande kring att McDonalds försörjer Linköpingsstudenter på salt och peppar, beslutade jag mig för att maila McDonads för att framföra nya idéer kring dessa små kryddpåsar. McDonalds kundservice - som vitstigt nog kallas McSvar - lovar att vidarbefodra mitt förslag till marknadsavdelningen.
Det är alltså mig ni ska tacka om det dyker upp saffranpåsar på McDonalds nu i vinter.

Däremot ska jag klargöra att jag inte är så dum att jag vill använda saffran på mina pommes. Vad det hela handlar om är snarare en affärsidé från min sida: Tänk vad pengar jag kan tjäna om jag tar med mig saffranpåsar hem och sedan säljer vidare! Saffran är ju nämligen lika dyrt som knark. Har jag hört.

Alltså: utnyttja tillfället om mitt förslag blir verklighet. Sälj vidare på svarta marknaden! Låt inte internationella storbolag ha monopol på kryddmarknaden! Reclaim the saffron production! osv. osv.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Förjevfla phet idé du! Ännu mer phett är ju det faktum att det- enligt säkra källor -går att bli hög på saffran

2009-10-27 @ 12:34:04
URL: http://klejon.blogg.se/
Postat av: Martin

För den som undrar: det står en ganska stor påse i vårt kök fyllt med ketchup.

2009-10-28 @ 08:25:49
Postat av: Peter

Du blev just min idol!

2009-11-01 @ 10:23:43
URL: http://www.popularpoesi.se
Postat av: Emil

tack, peter! jag älskar att vara idol, även om ett tv-program med taskiga programledare numer har tagit över begreppet.

2009-11-01 @ 19:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0