Om helikopterrån och polisens insats. Typ.

Det har ju varit ett helikopterrån i veckan, som ni säkerligen vet. En bra grej med det är ju att "helikopterrån" i fortsättningen kommer vara ett ord. Annars är det ju mest dåliga grejer det innebär förstås.
Hur som haver.
Den ihärdige insändarskribenten använder det här rånet till att försöka få igenom ökade befogenheter för polisen;"hade polisen haft en militärt utrustad patrull i varje bank hade det här aldrig skett." Ungefär så går resonemanget.
Även om jag såklart aldrig håller med insändareskribenter (de är ett särskilt klientel) kan jag erkänna att polisen behöver förnya sin arbetsmetod. Eftersom brottsligheten förändras måste även de som ska bekämpa den förändra sig. Jag tror att det kallas logik.

Ett exempel: Idag såg jag ett par ridande poliser. På häst.
Jag tror att 1800-talet vill ha tillbaka sin arbetsmetod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0