Typ ord bara.

Jag är fullt medveten om att jag inte bloggar varje dag - kriteriet för en blogg värd namnet. Anledningarna är förstås flera, men främst beror det nog på att jag har fullt upp med att koka ägg på kvällarna. Gårdagens ägg gav för övrigt ifrån sig ett märkligt, pipande ljud under kokning, varpå jag inbillade mig att jag höll på att döda en liten kykling. Så var som tur inte fallet, och dessutom är det en historia som inte hör hemma här.

För hur som haver, märker väl både ni och jag att den här bloggen gräver sin egen grav. Att den sakta men säkert håller på att gå under, försvinna ut i det oändliga cyberspace (obs: varning för högstadiepoesi). Som tur är har jag ett nytt projekt på gång. Ett asfett projekt som har sin utgångspunkt någonstans i ovannämnda äggkokeri. Heltidsprojektet kommer att presenteras närmare när har tid, ork och pengar. Framför allt när jag vet mer specifikt vad jag ska göra av det hela.
Observera att hela den här "jag har så mycket på gång-tråden", jag nu lägger ut främst är till för min egen självbild. Men det genomskådar ju alla som känner mig, och i synnerhet alla som känner mig och dessutom är blogginnehavare. Det är ju ett genomgående tema för folk som bloggar; att en vill känna sig behövd.

Nu låter jag allt för vis och seriös för att passa in på min egen blogg. Emilbloggar är ju snarare till för att förmedla lågkvalitativ humor. Om så är fallet, ska jag idag presentera en spaning om vad det är med svt's sportrapportering och dess förkärlek för peta i näsan-bilder.
Följande bilder kan nämligen ses i detta nu på svt.se:

Obs: här föll visst det här inlägget, eftersom det inte gick att länka till bilderna. Trist för nu har ni läst allt i onödan. När ni istället kunde ha kokat ägg.
Så sammanknöt jag den här texten lite fint också.
hej hej

Kommentarer
Postat av: Peter

Alla stora och livsviktiga projekt som har med att kokta ägg att göra bör bejakas och inte på något sätt underskattas!!!

2009-09-02 @ 08:55:15
URL: http://peternyberg.blogspot.com
Postat av: juliete

Men du. Ryck upp dig lite. Du är bra (och rolig och intressant och fyndig och läsvärd), det vet du väl?



Vad sägs som att lägga mindre fokus på att dissa dig själv, och mer på att skriva?



Puss

2009-09-02 @ 16:12:02
Postat av: emil

jag älskar hur du framstår som en mentor för mig, juliete. på riktigt. du är ganska hård i ett syfte som ändå vill mig väl. fint på något sätt.



till mitt försvar vill jag säga att jag väl inte var såå hård mot mig själv. väl? jag får dessutom en känsla av allt som jag (och alla andra) skriver, känns så uppenbart. är det inte texter överlag lätt att se igenom?

2009-09-02 @ 23:50:02
URL: http://emilbloggar.blogg.se/
Postat av: emil

ursäkta språket. trött

2009-09-02 @ 23:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0