Ja, vad handlar det här om? Teckenspråk typ.

Lägger fram ett förslag om att alla borde tala teckenspråk i detta nu. Till min rumskamrat visserligen, inte till riksdagen, som kanske vore mer lämpligt.
Anledning: jag såg ett fint gäng sitta på ett café och teckenprata med varandra förut. Hur bra och fint som helst, ingen blir störd av att de pratar för högt, jag kan sitta bredvid och läsa utan att komma av mig.

Om det nu blir jobbigt att förbjuda människor att ägna sig åt verbal kommunikaion på allmän plats, tänker jag kanske att vissa byggnader kunde få innefatta dessa regler. Byggnader som en kunde läsa i utan att bli störd. Jag tänker mig att dessa byggnader dessutom kunde ha böcker, så en slipper att ta med sig själv. Kanske kunde en kalla byggnaderna för bibliotek. Hmm, jag anar framtid, anar att här finns pengar att tjäna.
Nu kanske det låter som science fiction, men jag tror faktiskt att dessa byggnader är verklighet inom, hmm säg fem år.

DET VAR INTE ALLS DET HÄR JAG SKULLE SKRIVA!

Snarare tänkte jag släppa frågan: hur är en ironisk i teckenspråk? Gör en möjligtvis 90-talshartassar med fingrarna innan varje tecken?
Förresten finns det nog en gammal spaning på det här temat, om hur en rimmar på teckenspråk. Jag gissar att det är Fredrik Lindström som ligger bakom - han ligger väl bakom alla klurigheter i svenska språket. Något säger mig dock att det är han som spelar Anders i tv-serien Anders och Måns. Anders Nilsson alltså.
Jag ska söka vidare på det här.

Först: ostmacka. MED OST!

Kommentarer
Postat av: amanda pettersson/lilla björn

alltså jag har tänkt mycket på det här, speciellt med ironin. herregud vad jobbigt och svårt.

2009-09-10 @ 10:28:58
Postat av: emil

någonting säger mig att det finns ett sätt.

letade nämligen upp det där om att rimma på teckenspråk. lyssna här: http://www.sr.se/webbradio/?type=db&Id=39624&BroadcastDate=&IsBlock=0



tänker mig att ett liknande sätt borde finnas kring ironi. jag ska nog maila och fråga.

2009-09-10 @ 21:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0