Om fredagssoppa.

Jag har ätit soppa tre fredagar i rad. Inte så mycket för att det är gott som det är billigt och roligt. Och gott. Hur som haver har jag en lös idé om att en kan hypa precis allting så att det blir jättepopulärt. Jag är ganska övertygad om att om en bara lobbar tillräckligt mycket för hur hett det är med soppa, kommer soppa snart att bli det nya sushi. Alla kommer vilja äta soppa på fredagar. Det kommer bli sovjetinspirerande köer till snabbköpens soppavdelningar. Det handlar bara om marknadsföring.
Jag ska ge mig på ett försök. Ska bara söka lite sponsorer först. Kanske kan Bert Karlsson gå in med både summa och kropp? Säga vad en vill om figuren i övrigt, men han är ju duktig på marknadsföring. Och han gör vad som helst för pengar. Vad han egentligen tycker om soppa spelar mindre roll. På nittiotalet nappade han ju på att försöka sälja in vad som i folkmun brukar kallas främlingsfientlighet. Och han lyckades.

Ge mig en månad.

Kommentarer
Postat av: cessan

Jag tror jag hakar på trenden innan det blir trendigt. Man måste jusom bloggare vara först med allting.

2010-01-22 @ 19:20:47
URL: http://kolaleende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0