Om morgontidningar ungefär.

Vi har av någon anledning inte fått någon morgontidning i år. Kanske är det för att vi inte har betalat, för att brevbäraren har blivit uppsagd eller för att det är för jävla kallt för tidningsbuden att gå ut. Jag vet inte, men det sista är förstås en godtagbar ursäkt. Jag kan gott nöja mig med med att läsa på INTERNET.

Nog med struntprat. Vad jag skulle skriva var att det ibland är nyttigt att läsa lokala morgontidningar, även om dess nyhetsrubriker påfallande ofta handlar om p10-vinster i hockey. Ibland kan en nämligen få reda på nödvändigheter och framför allt bekvämligheter. Idag kan en exempelvis läsa på Gp.se att det delas ut "Gratis grus mot halkan".
Jag som var villig att lägga flera tusen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0